Sider

Om mig

BLOMSTERE blev mit KALD - det opdagede jeg da jeg bandt min første buket. Det startede med en stadeplads på Roskilde torv. Jeg købte min egen butik - bien og blomsten i Vangede. Gennem butikken blev stauder interssante og selvfølgelig blev der nogle i overskud til MIN have. Og ja, jeg har fulgt Anne fra Hune og Claus Dalby. Men jeg har min egen stil. Jeg tror den stammer fra barndommen. Hos bedstemor hvis bede med sommerblomster altid var i glade farver i den tørre sandjord, hvor tissemyrerne byggede bo. Når vi var på tur i grøftekanten og plukkede alle de vilde sommerblomster, som vi satte i vaser i de små vinduskarme i det lille stråtækte hus. Eller når vi var på søndagsbesøg hos farmor og farfar i deres kolonihave i Dragør. Jeg kan stadig høre lyden fra havelågen, det der specielle klik, når den blev lukket for at træde ind i et lille paradis med blomster, hvor alt var i sirlig orden. Havegangen med lavendelerne, som summede af bier og sommer. Dengang hvor vi børn og lå på græsset og kiggede på skyer, mens de voksne drak øl og snaps og grinede, så latteren kunne høres langt væk. Alle de stemninger har jeg min have og jeg ÆÆÆÆLSKER det.

Translate

mandag den 10. november 2014

GYLDEN ER EFTERÅR - LILLA OVERLEVELSE.....





Farverne i haven er lige nu helt fantastiske og jeg tror ikke at jeg har set magen i den tid vi har haft huset. Lyset er helt specielt i år eller også er det fordi sommer og efterår har været så varmt.

 
Bag hegn, buske og græsser står denne rose og i disse dansetider er det nok dens sidste optræden.
 
 
 
Rhapsody in blue - en af de første roser som blomstre og afblomstre.
Faktisk står den helt til frosten tager den - der med sin meget klare lilla farve.
 
 
Længere ned i bedet bag den hvide sommerfuglebusk står glasbærrene og lyser op.
Disse buske har jeg flere steder i haven og er rigtig glade for dem på denne årstid.
De lilla farver er ligesom dem er " lever længst" i haven...
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar