Sider

Om mig

BLOMSTERE blev mit KALD - det opdagede jeg da jeg bandt min første buket. Det startede med en stadeplads på Roskilde torv. Jeg købte min egen butik - bien og blomsten i Vangede. Gennem butikken blev stauder interssante og selvfølgelig blev der nogle i overskud til MIN have. Og ja, jeg har fulgt Anne fra Hune og Claus Dalby. Men jeg har min egen stil. Jeg tror den stammer fra barndommen. Hos bedstemor hvis bede med sommerblomster altid var i glade farver i den tørre sandjord, hvor tissemyrerne byggede bo. Når vi var på tur i grøftekanten og plukkede alle de vilde sommerblomster, som vi satte i vaser i de små vinduskarme i det lille stråtækte hus. Eller når vi var på søndagsbesøg hos farmor og farfar i deres kolonihave i Dragør. Jeg kan stadig høre lyden fra havelågen, det der specielle klik, når den blev lukket for at træde ind i et lille paradis med blomster, hvor alt var i sirlig orden. Havegangen med lavendelerne, som summede af bier og sommer. Dengang hvor vi børn og lå på græsset og kiggede på skyer, mens de voksne drak øl og snaps og grinede, så latteren kunne høres langt væk. Alle de stemninger har jeg min have og jeg ÆÆÆÆLSKER det.

Translate

mandag den 6. juli 2015

SOMMER .......................


Det har  taget sin tid før drivhuset er blevet tørt. Min computer er blevet støvet - foråret gået og sommeren kommet.
Her i haven er sket en masse i haven som man kan se....



Lige nu har jeg ferie og selvfølig skal jeg i haven - jeg bliver nok svære at få ud fra havelågen...

7 kommentarer:

  1. Hei
    Virkelig noen fine bilder fra hagen din. Kos deg og ha en fin ferie.

    Vivi

    SvarSlet
  2. Hyggeligt at hører fra jer.
    God sommer til jer.

    SvarSlet
  3. Så vackert collage.
    Ha det fint! Marika

    SvarSlet
  4. Dejlig at kikke ind hos dig, skønne farver i din collage .

    SvarSlet