Sider

Om mig

BLOMSTERE blev mit KALD - det opdagede jeg da jeg bandt min første buket. Det startede med en stadeplads på Roskilde torv. Jeg købte min egen butik - bien og blomsten i Vangede. Gennem butikken blev stauder interssante og selvfølgelig blev der nogle i overskud til MIN have. Og ja, jeg har fulgt Anne fra Hune og Claus Dalby. Men jeg har min egen stil. Jeg tror den stammer fra barndommen. Hos bedstemor hvis bede med sommerblomster altid var i glade farver i den tørre sandjord, hvor tissemyrerne byggede bo. Når vi var på tur i grøftekanten og plukkede alle de vilde sommerblomster, som vi satte i vaser i de små vinduskarme i det lille stråtækte hus. Eller når vi var på søndagsbesøg hos farmor og farfar i deres kolonihave i Dragør. Jeg kan stadig høre lyden fra havelågen, det der specielle klik, når den blev lukket for at træde ind i et lille paradis med blomster, hvor alt var i sirlig orden. Havegangen med lavendelerne, som summede af bier og sommer. Dengang hvor vi børn og lå på græsset og kiggede på skyer, mens de voksne drak øl og snaps og grinede, så latteren kunne høres langt væk. Alle de stemninger har jeg min have og jeg ÆÆÆÆLSKER det.

Translate

onsdag den 25. februar 2015

MENS JEG VENTER PÅ DRIVHUSET TØRRER.....


Mens jeg ventet på tørvejr og solskin så drivhuset kan blive klar til sæsonen- har jeg hæklet mig skeløjet i lapper


                                                    Jeg hækler af bomulds garn i pasteller - lige nu.



Alle lapperne får en kant rundt om og bliver syet sammen - sammensyningen er ikke så interssant og jeg har et helt tæppe liggende fra sidste vinter som lige mangler sammensyningen.....


 
Det er meget mere interssant at finde nyt garn og hækle af det. Men det er ligesom med at designe
blomsterbede og binde buketter - selve processen er mere interssant end resultatet.
 

Bare for at danne sig et billede over hvordan det kommer til at se ud..... den lilla skal ikke med.....
 
 

7 kommentarer: