Sider

Om mig

BLOMSTERE blev mit KALD - det opdagede jeg da jeg bandt min første buket. Det startede med en stadeplads på Roskilde torv. Jeg købte min egen butik - bien og blomsten i Vangede. Gennem butikken blev stauder interssante og selvfølgelig blev der nogle i overskud til MIN have. Og ja, jeg har fulgt Anne fra Hune og Claus Dalby. Men jeg har min egen stil. Jeg tror den stammer fra barndommen. Hos bedstemor hvis bede med sommerblomster altid var i glade farver i den tørre sandjord, hvor tissemyrerne byggede bo. Når vi var på tur i grøftekanten og plukkede alle de vilde sommerblomster, som vi satte i vaser i de små vinduskarme i det lille stråtækte hus. Eller når vi var på søndagsbesøg hos farmor og farfar i deres kolonihave i Dragør. Jeg kan stadig høre lyden fra havelågen, det der specielle klik, når den blev lukket for at træde ind i et lille paradis med blomster, hvor alt var i sirlig orden. Havegangen med lavendelerne, som summede af bier og sommer. Dengang hvor vi børn og lå på græsset og kiggede på skyer, mens de voksne drak øl og snaps og grinede, så latteren kunne høres langt væk. Alle de stemninger har jeg min have og jeg ÆÆÆÆLSKER det.

Translate

onsdag den 6. juni 2012



ÅBEN HAVE
I flere år har jeg arbejdet i haven og nu er den klar til at modtage besøg. Så derfor
 inviterer jeg til åben have søndag den 10 juni fra kl 13.00 - 16.00
SKANSEVEJ 27 - KULHUSE - 3630 JÆGERSPRIS
Fremover vil haven være åben for besøg  fra juni - august
hver onsdag samt weekenderne fra kl. 13 - 16.00 samt efter aftale.
Entre: 40,-kr.
Staudebedene er en blanding af
lægeurter, gammeldags stauder, krydderurter, og sommerblomster, og der bliver plukket buketter fra tidlig forår til sen efterår.  Blomsterne væver sig ind i hinanden som broderier i ynglingsfarverne.
Endvidere har haven et nyetableret skovområde med mange skyggeplanter og ved stien føres man gennem kastanjehegnet ned til vandkanten.
Køkkenhaven er blevet udvidet siden sidste sommer, hvor ILVA brugte arealet til fotooptagelser af deres sommermøbler. Haven er indrettet med mange søde og hyggelige siddekroge og oser af  en afslappet livsstil. Der er fred og ro og masse af fuglefløjt.
Det er tilladt at tage madakken med og slå sig ned i haven. Kopperne står klar, og der er altid kaffe på kanden.

1 kommentar:

  1. det lyder da som en god ide, kan desværre ikke komme, bor jo ikke så langt fra dig:)
    jeg er selv med i Havefestival 23. juni kl. 10.30-13.30 hvis vejen skulle falde forbi Frederiksværk:)Anne Gine

    SvarSlet