Sider

Om mig

BLOMSTERE blev mit KALD - det opdagede jeg da jeg bandt min første buket. Det startede med en stadeplads på Roskilde torv. Jeg købte min egen butik - bien og blomsten i Vangede. Gennem butikken blev stauder interssante og selvfølgelig blev der nogle i overskud til MIN have. Og ja, jeg har fulgt Anne fra Hune og Claus Dalby. Men jeg har min egen stil. Jeg tror den stammer fra barndommen. Hos bedstemor hvis bede med sommerblomster altid var i glade farver i den tørre sandjord, hvor tissemyrerne byggede bo. Når vi var på tur i grøftekanten og plukkede alle de vilde sommerblomster, som vi satte i vaser i de små vinduskarme i det lille stråtækte hus. Eller når vi var på søndagsbesøg hos farmor og farfar i deres kolonihave i Dragør. Jeg kan stadig høre lyden fra havelågen, det der specielle klik, når den blev lukket for at træde ind i et lille paradis med blomster, hvor alt var i sirlig orden. Havegangen med lavendelerne, som summede af bier og sommer. Dengang hvor vi børn og lå på græsset og kiggede på skyer, mens de voksne drak øl og snaps og grinede, så latteren kunne høres langt væk. Alle de stemninger har jeg min have og jeg ÆÆÆÆLSKER det.

Translate

mandag den 24. september 2012

FESTEN ER SNART FORBI

Festen er snart forbi, selvom solen har skinnet...



                     Blomsterne blegner og snart visner de for tilsidst at forsvinde for denne sommer.

 
Her resterne af en frøstjerneviol, som har blomsteret hele sommeren.
 
 
 
                                           Det er den seneste blomstring af frøstjerneviolen.


Kongelys - når den lyser mest. Her sammen med lægekvæsturt, som er blæst helt skæv af østenvinden, som ikke ofte er på besøg.

5 kommentarer:

  1. Ja sådan er livet, dette års fest er snart forbi, men heldigvis bliver det forår igen. Vi og planterne slapper af i vinter, og så glæder vi os til, at det hele starter forfra.
    God dag til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. På denne årstid plejer jeg at blive vemodig når jeg skulle hjem fra landet, men i år bliver jeg for vi er flyttet herop og sagt farvel til lejligheden.... Det er dejligt at følge årstiden så tæt på..
      Også god dag til dig....

      Slet
  2. Tillykke med flytningen, så er festen jo lige startet for dig!
    At naturen takker af for i år, betyder at vi har noget at glæde os til til næste forår.
    Så skal vi for alvor til at planlægge nyt i haven eller læse havebøger eller blogge en masse!
    ;0)

    SvarSlet
  3. Festen fortsætter indendøre med bøger, blade og nettet. Nye drømme og ideér bliver skabt og er vi heldige og får en mild vinter, kan noget også klargøres inden forårsfesten sætter ind igen. :o)
    Tillykke med den nye helårsbolig.

    SvarSlet
  4. Tak for jeres ord.
    Lige nu regner det og jeg er vild for at komme i haven - nu hvor flytningen er på vej ud af kroppen.
    Jeg har lige bestilt et tysk haveblad, som hedder Garden Traume, som er ret spændende.... så også jeg er igang med næste års drømme...

    SvarSlet