Sider

Om mig

BLOMSTERE blev mit KALD - det opdagede jeg da jeg bandt min første buket. Det startede med en stadeplads på Roskilde torv. Jeg købte min egen butik - bien og blomsten i Vangede. Gennem butikken blev stauder interssante og selvfølgelig blev der nogle i overskud til MIN have. Og ja, jeg har fulgt Anne fra Hune og Claus Dalby. Men jeg har min egen stil. Jeg tror den stammer fra barndommen. Hos bedstemor hvis bede med sommerblomster altid var i glade farver i den tørre sandjord, hvor tissemyrerne byggede bo. Når vi var på tur i grøftekanten og plukkede alle de vilde sommerblomster, som vi satte i vaser i de små vinduskarme i det lille stråtækte hus. Eller når vi var på søndagsbesøg hos farmor og farfar i deres kolonihave i Dragør. Jeg kan stadig høre lyden fra havelågen, det der specielle klik, når den blev lukket for at træde ind i et lille paradis med blomster, hvor alt var i sirlig orden. Havegangen med lavendelerne, som summede af bier og sommer. Dengang hvor vi børn og lå på græsset og kiggede på skyer, mens de voksne drak øl og snaps og grinede, så latteren kunne høres langt væk. Alle de stemninger har jeg min have og jeg ÆÆÆÆLSKER det.

Translate

lørdag den 11. januar 2014

HVAD GEMMERNE GEMMER....


Lige for tiden bruger jeg bla. en del af min tid på at få ryddet op.
Jeg sorterer - flytter rundt - og smider ud. Det er i haven, når vejret tillader det. Det er i drivhuset - i frøposerne og nu på netter i mine billeder. For jeg er også ramt af den der; ikke mere diskplads.
I mine sommerbilleder fandt jeg en masse dejlige billeder, som vækker minder men, som bare blev taget og ikke gjort mere ved. Både 2012 og 2013 har vi haft alvorlig sygdom i familien og der er meget af min opmærksom gået men heldigvis ser fremtiden lidt lysere ud og jeg har igen fået tid til mig selv -  billederne bliver nu fundet frem,  studeret og sorteret.




 
Her er det vores havekattemus Tilde, som altid finder den bedste plads.
 
 
Buketten er plukket langs landevejen....
 
 
Denne tyrolerpelargonier måtte jeg eje efter at have set den overvintre i
3 år hos en af gartnerne på grøntorvet.
 

                                            Hygge, skygge krog under æbletræet..........

                                        
                                                        Berring rosen...............

 
Den bedste siddeplads i haven sent på eftermiddagen, hvor solen er gået
i vest og den værste hede er overstået.
Dette er kun en få billeder, men spørgsmålet er hvordan grupperne skal
fordeles... Under bedene eller under alfabetet eller hvad....


 

3 kommentarer:

  1. Dejligt med lidt oprydning. Jeg har lige ryddet op i mine billeder. Jeg sorterer dem i måneder, og årstal. Så kan jeg ca. regne ud hvor de billeder jeg skal bruge ligger :-)
    Det er virkelig skønne billeder du fandt i dit arkiv. Man bliver så glad af skønne sommerbilleder.

    SvarSlet
  2. Smukke billeder du viser, og romantiske. Alle mine billeder står der dato på, og er kommet i forskellige mapper, som forhave, binderi, køkkenhave, drivhus, på ture og og og.... :-) Dejligt at få ryddet op.
    Med hilsen Anette

    SvarSlet
  3. Tak for jeres svar.... Mine billeder ligger under datoer og det fungere ikke lige nu....

    SvarSlet